• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

با کلید واژه « اشرافی‌گری» مردم کیش را آزرده خاطر نکنیم

  • کد خبر : 10077
  • 26 اسفند 1396 - 16:58
با کلید واژه « اشرافی‌گری» مردم کیش را آزرده خاطر نکنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد: کیش متعلق به مردم ایران است و نباید با کلید واژه « اشرافی‌گری» مردم کیش را آزرده خاطر کنیم .

به گزارش کیشوند نیوز در خمطلبی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شد، دکتر سعید پورعلی با تاکید بر اینکه جزیره زیبای مرجانی کیش، پاره ای از تن این سرزمین است، افزود: شایسته نیست با بزرگ نمایی برخی دستورالعمل هایی که به خاطر محدودیت های خود کیش و برای حفظ کیفیت جزیره پیش بینی شده نوروز را به کام شهروندان و مسافران این جزیره تلخ کنیم.
وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های موردی در سفرهای زمینی – دریایی به جزیره کیش صرفا برای ارایه خدمات بهتر به هموطنان است ، افزود: تلاش داریم در تعطیلات پیش رو ، نوروزی به یادماندنی برای مسافران جزیره زیبای کیش رقم بخورد.
وی با اشاره به اینکه کیش به عنوان مقصد ممتاز گردشگری، دارای محدودیت هایی برای پذیرش میهمانان است، افزود: گرچه در سال‌های اخیر، تجهیزات زیرساختی مناسبی در جزیره برای پذیرش مسافران ایجاد شده اما این پهنه ۹۰ کیلومتری قطعا محدودیت هایی هم دارد.
وی ادامه داد: با توجه به مصوباتی که در بحث عوارض خروج از کشور در سال اخیر صورت گرفت، طبیعی است که کیش بیش از پیش مورد نظر گردشگران قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که جزیره، میزبان مسافرانی تا ۱۰ برابر جمعیت فعلی جزیره باشد و از این بابت موقعیت ویژه ای در کشور دارد؛ که این موقعیت ویژه الزامی برای ما به عنوان متولیان ارایه بهترین خدمات به گردشگران نوروزی و هموطنانی که می خواهند سفر لذت بخشی به مروارید خلیج فارس داشته باشند ایجاد می‌کند.
وی افزود: اهمیت این محدودیت‌ها وقتی بیشتر می شود که بدانیم اساسا علت ممتاز بودن کیش در حوزه گردشگری به هنجارهای خاص اجتماعی، محیط زیست زیبا و طبیعت منحصر به فرد آن است. موضوعی که حضور خارج از ظرفیت گردشگر آن هم در زمان محدود می‌تواند به آن آسیب وارد کند.
پورعلی تاکید کرد: در بحث سفرهای زمینی، با توجه به اینکه انتقال خودرو از بنادر و با کشتی صورت می ‌گیرد ما با محدودیتی غیر قابل پیش بینی هم مواجه ایم و آن هم موضوع آب و هواست.
وی گفت: مساعد بودن وضعیت جوی الزامی برای تردد کشتی و انتقال مسافران از بنادر سرزمین اصلی به جزیره و برعکس است و هر گونه تغییر در وضعیت جوی این فرایند را با اخلال مواجه می‌کند.
وی افزود: بر این اساس باید پذیرفت که سفرهای زمینی – دریایی به جزیره خواه یا ناخواه تحت تاثیر اتفاقات جوی است ، بنابر این از این بابت هم باید پیش بینی لازم صورت بگیرد و امکان اقامت میهمانان جزیره ممکن است بیش از آن شود که برنامه ریزی شده است.
پورعلی با اشاره به وضع محدودیت هایی مانند محدودیت ورود خودروهای داخلی مدل ۱۳۹۰ به بالاتر به کیش افزود: در این مورد دو نکته حائز است؛ نخست اینکه محدودیت فوق موقتی و ویژه نوروز است و این امکان برای کلیه هموطنان وجود دارد که در تمام طول سال با خودروی شخصی به جزیره کیش سفر کنند و از جاذبه های گردشگری جزیره استفاده کنند.
وی گفت: نکته دوم اینکه ایجاد محدودیت های موردی توسط متولیان در تمام کشور برای ارایه خدمات بهتر و یا پیش بینی از بروز موانعی برای مسافران کاملا مرسوم است؛ به عنوان مثال می توان به یک طرفه شدن های معمول در مسیر تهران به شمال کشور و جاده پر رفت و آمد چالوس اشاره کرد یا محدودیت هایی که در پایتخت و سایر کلان شهر ها برای تردد خودرو در مراکز شهر وجود دارد .
وی تاکید کرد: به هر حال متولیان اداره کیش، باید پاسخگوی مشکلات احتمالی باشند و ایجاد هر گونه محدودیتی، وضع هر دستورالعملی قطعا برای عمل به وظیفه است.
وی افزود: در این میان و در روزهایی که متولیان اداره جزیره کیش، به صورت شبانه روزی خود را آماده پذیرایی از میهمانان می‌کنند به کاربردن کلید واژه ‘اشرافی‌گری’ آن هم از تریبون های مقدس، شاید چندان پاسخ مناسبی به این زحمات نباشد.
وی افزود: به شهادت شهروندان جزیره مرجانی کیش، مدیران ارشد این جزیره هیچ گونه روحیه‌ای که یادآور لفظ اشرافی‌گری باشد ندارند و این موضوع را می شود از تردد معمولی مدیران، حضور در جمع ساکنان جزیره و همراهی با آنان دید که به کرات هم در افکار عمومی و شبکه های مجازی کیش بازتاب داده شده است.
وی تاکید کرد: این سخنان بیش از همه دل مردم این جزیره را می آزارد، که خود را آماده پذیرایی از میهمانان می کنند، بازاریان، صاحبان کسب و کارهای مرتبط با گردشگری و بخش خصوصی جزیره آماده است که نوروز پر رونقی را سپری کند و نباید به بذر امیدی که در دل این مردمان شریف کاشته شده و انتظار تحول آن ها آسیب رساند.
سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10077
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. درود بر جناب پورعلی که این چنین هوشمندانه و عاقلانه سخت می گوید قطعا امام جمعه محترم بندر لنگه پس از خواندن این متن از گفته خود پشیمان میشود چون ایشان هم انسان حقیقت پذیری هست

  2. درود وبر جناب پور علی.اگر مدیریت جزیره رو با سرزمین اصلی قیاس کنیم مطلب کاملا مشخص میشه