• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مسئولان و علما هم تراز مردم زندگی کنند و از زندگی اشرافی بپرهیزند

  • کد خبر : 10040
  • 25 اسفند 1396 - 18:25
مسئولان و علما هم تراز مردم زندگی کنند و از زندگی اشرافی بپرهیزند

امام جمعه کیش گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب با پول مستضعفان و بیت المال نمی شود اشرافی زندگی کرد و مسئولان و علما خدای ناکرده شیوه زندگی اشرافی گری را دنبال نکنند.

به گزارش کیشوند نیوز از کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: سعی کنیم هر کاری انجام می دهیم همراه با موازین دینی باشد و دین در زندگی ما فصل الخطاب قرار گرفته و حرف اول و آخر را بزند.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال هاست که بر پرهیز از اشرافی گری تاکید دارند بر برخی محورهای سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و  افزود: از نگاه اسلام مسئولان باید در ردیف مردم عادی جامعه زندگی کنند و هم تراز مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و علمای ما زندگی مناسب با شأن مسئولان اسلامی را رعایت کرده اند افزود: با این وجود گاه در گوشه و کنار دیده می شود که برخی اصول زندگی اسلامی را رعایت نکرده و زندگی اشرافی دارند که باید خود را اصلاح کنند.

امام جمعه کیش کار و تلاش سخت را توصیه دیگری از رهبر انقلاب عنوان کرد که به مسئولان و علما سفارش فرموده اند و ادامه داد: باید مسئولان و علما برای این کشور و مردم سخت کوشش کنند که موجب رحمت الهی می شود.

وی افزود: مسئولان اگر می خواهند نظر خدا را جلب کنند به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تلاش سخت و جهادی داشت باشند.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: توصیه رهبری به علما این است که کار و کوشش از تبلیغ و سخنرانی کردن برتر است و علاوه بر سخنرانی و تبلیغ باید برای مردم کار کنند و مشکلات مردم را حل کنند که بی تردید موجب تقویت ایمان مردم شده و نگاه مردم را عوض می کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که من از مشکلات مردم مطلع هستم عنوان کرد: ایشان همواره به دنبال حل مشکلات مردم و جامعه بوده و هستند به ویژه مشکلات قشر مستضعف و امید است که این نصایح مدبرانه و دلسوزانه به کار گرفته شود.

خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه کیش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه پرفیض و برکت رجب اظهار کرد: به تعبیر پیامبر گرامی اسلام( ص) ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه پیامبراسلام(ص) و ماه رمضان ماه امت پیامبر(ص) است.

وی افزود: ورود در ماه رجب و بهره گیری از فضیلت های این ماه که بسیار در کتب دینی بر فضیلت های آن تاکید شده است ما را برای ورود به ماه شعبان و ماه رمضان و شبهای پرفیض قدر آماده می کند.

امام جمعه کیش با اشاره به نزدیکی « لیله الرغایب» (شب آرزوها) در نخستین شب جمعه ماه رجب به جوانان توصیه کرد تا با استفاده از خیر وبرکت بی شمار این ماه، ساعت ها و لحظه هایی را با خدا خلوت کرده و با زبان خود با معبود راز و نیاز کنند زیرا خدا دوست دارد که جوان مومن با او صحبت و در دل کند.

وی بر استمرار و مداوم در ذکر و استغغفار در این ماه توصیه کرد و افزود: در این ماه که سه روز روزه به فرموده امام کاظم (ع) بهشت را بر مومن واجب می کند فراوان استغفار کرده و ذکر بگویید که رحمت الهی فراوان در آن است.

حجت الاسلام حسن زاده با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع)، شهادت امام هادی(ع) در روزهای پیش رو را تسلیت گفت.

وی همچنین با تسلیت سالروز رحلت فرزند برومند و یادگار رهبر کبیر انقلاب سید احمد خمینی وی را یار وفادار امام و تابع محض رهبر معظم انقلاب دانست و برای وی از بارگاه الهی طلب رحمت و مغفرت کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10040
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.