• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

بهره برداری از بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس + فیلم

  • کد خبر : 7828
  • 06 آبان 1396 - 17:43
بهره برداری از بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس + فیلم

بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس (۳۰۰۰۰ تن) در آب های خلیج فارس نزدیک جزیره کیش به مرحله تولید رسید.

به گزارش کیشوند نیوز از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، طرح پرورش ماهی در قفس ۳۰۰۰۰ تنی با عنوان مزرعه دریایی نیکسا که نزدیک به دو سال است در آب های خلیج فارس نزدیک به جزیره کیش راه اندازی شده است، هم اکنون به مرحله تولید رسیده است.

حسین یوسفی مجری این طرح با اشاره به اینکه این سایت در ۶۰ هکتار ساخته شده گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک کشاورزی دریافت شده است و توانسته برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.
حقیقی قائم مقام شیلات کشور در سفر به جزیره کیش با بیان اینکه با راه اندازی این سایت تعداد قفس های پرورش ماهی در کشور به عدد ۵۲۲ رسیده است، گفت: ظرفیت موجود کشور بالغ بر ۳۰ هزار تن است و امسال به ۵۰ هزار تن خواهیم رسید همچنین در برنامه ششم توسعه باید به عدد ۲۰۰ هزار تن برسیم.

کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی هم با تاکید بر اینکه امسال برای راه اندازی طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی در حدود ۶۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است گفت: از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه های کوچک و زودبازده و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم به طرح های اشتغال زا تعلق می گیرد.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7828
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.