• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

توقیف ۲ فروند لنج صیادی غیر مجاز خارجی به همراه ۱۶ خدمه در آب‌های کیش با توسل به قدرت نظامی (+تصاویر)

  • کد خبر : 7805
  • 06 آبان 1396 - 11:01
توقیف ۲ فروند لنج صیادی غیر مجاز خارجی به همراه ۱۶ خدمه در آب‌های کیش با توسل به قدرت نظامی (+تصاویر)

فرماندهی انتظامی کیش از توقیف ۲ فروند لنج صیادی غیر مجاز خارجی در آب‌های کیش با توسل به قدرت نظامی خبر داد و گفت: هر شناوری اعم از نظامی، صیادی و … را که بخواهد به آب‌های جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند با قدرت جلوی آنها می‌ایستیم و برخورد می‌کنیم.

به گزارش کیشوند نیوز، سرهنگ جهانبخش صبح امروز در تشریح توقیف لنج صیادی خارجی به آب‌های کیش گفت: دریابانان جزیره کیش در راستای ماموریتی که در حوزه مرزهای آبی دارند و همیشه این مرزها را پایش می‌کنند با ۲ فروند لنج صیادی متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس که به‌صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند و با ادوات غیر مجاز (تور ترال) در حال صید ماهی بودند، مواجه می‌شوند. با ورود به موقع دریابانان یکی از این لنج‌ها توقیف می‌شود و لنج دوم فرار می‌کند که علیرغم هشدار دریابانان نمی‌ایستد و عدم تمکین می‌کند و این امر موجب میشود تا دریابانان با استفاده از ادوات و قدرت نظامی آنها را مجبور به توقف نماید. در نهایت افراد دستگیر می‌شوند و ادوات صید نیز توقیف می‌شود.
وی در ادامه گفت: در این رابطه ۱۶ نفر در ۲ لنج دستگیر شدند که حدود ۲ تن ماهی با استفاده از این تورهای غیر مجاز صید کرده بودند. این تورها به ‌گونه‌ای هستند که به‌نوعی کف دریا را جارو می‌کنند و تمام انواع جانوان و گونه‌های دریایی را صید می‌کنند و باعث تخریب محیط زیست هم می‌شوند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱ لنج خارجی توسط دریابانی کیش بدلیل ورود غیر مجاز به آب‌های جمهوری اسلامی ایران توقیف شده‌اند، گفت: هر شناوری اعم از نظامی، صیادی و … را که بخواهد به آب‌های جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند با قدرت جلوی آنها می‌ایستیم و با آنها برخورد می‌کنیم.

توقیف لنج صیادی

توقیف لنج صیادی


توقیف لنج صیادی


توقیف لنج صیادی


لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7805
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.