• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

مشاهده یک شیء نورانی در حال عبور از آسمان جزیره کیش + ویدئو

  • کد خبر : 7489
  • 24 مهر 1396 - 18:22
مشاهده یک شیء نورانی در حال عبور از آسمان جزیره کیش + ویدئو

یک شیئ نورانی در آسمان شهرهای غربی هرمزگان، جزیره کیش و بخشهای جنوبی استان فارس مشاهده شد.

به گزارش کیشوند نیوز، شیء نورانی حدود ساعت ۱۸:۱۵ در آسمان کیش و برخی شهرهای غرب هرمزگان مشاهده شد. گفته می شود این شیء در برخی بخش های استان فارس از جمله لامرد نیز مشاهده شده است.

مهندس امید ملک کارشناس هوافضا در فرودگاه کیش در گفت و گویی تلفنی با صدا وسیما در این رابطه گفت: حدود ۴۰ روز پیش سازمان فضایی ناسا اعلام کرد که یک شهاب سنگ در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) از نزدیکی زمین و از لایه های میانی جو زمین عبور می کند. به هنگام عبور شهاب سنگ از این لایه ها و بدلیل برخورد آن با ذرات یونی موجود در لایه ها، شهاب سنگ آتش می گیرد.

به گفته مهندس ملک، در واقع شیء نورانی مشاهده شده نیز شهاب سنگی بوده که به لایه های جو برخورد کرده است.

وی گفت با توجه به سرعت پایین شیء که در ویدئوها مشاهده می شود، در همین مدت کوتاهی که در آسمان مشاهده شده، حدود چند هزار کیلومتر را در جو طی کرده است.

مهندس ملک اشاره کرد که قسمت هایی که آتش های بیشتری را دارد و به نظر می رسد که شیء منفجر شده باشد، دقیقاً در لحظه ای بوده است که شیء در حال عبور از اتمسفر زمین است.

علیرغم اینکه کارشناس هوافضای فرودگاه کیش اعلام کرده بود که منشا نور مشاهده شده شهاب سنگ است، اما امیر الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور ، حاصل سوزش بوستر موشک “دومین” ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_52 بوده است.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7489
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.