• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

علیرضا حقانی: علاقه‌ای به حضور در تلویزیون ندارم / حسن ریوندی را موفق‌ترین استندآپ کمدین ایران می‌دانم / جمع کردن کانترهای گردشگری اشتباه بود

  • کد خبر : 6105
  • 18 مرداد 1396 - 19:21
علیرضا حقانی: علاقه‌ای به حضور در تلویزیون ندارم / حسن ریوندی را موفق‌ترین استندآپ کمدین ایران می‌دانم / جمع کردن کانترهای گردشگری اشتباه بود

در این مطلب گفت‌وگوی جذاب و اختصاصی کیشوند نیوز با علیرضا حقانی یکی از بزرگترین استندآپ کمدین‌های کشور را مطالعه می کنید.

علیرضا حقانی استندآپ کمدین کیشپایگاه خبری “کیشوند نیوز” در نظر دارد گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع برخی نیازها و یا خدمات رسانی هرچه بهتر به کیشوندان صورت می گیرد. بدین منظور این بار به سراغ یکی از شومن های معروف جزیره کیش که سابقه ۱۰ سال فعالیت در این جزیره را دارد، رفتیم. امیدواریم که مصاحبه جذابی باشد.

– با سلام خدمت جناب حقانی، ابتدا خودتان را به‌طور مختصر برای مخاطبان معرفی کنید و بگویید چطور شد که به کیش آمدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلامی گرم دارم خدمت شما عزیران، خیلی خوشحالم از اینکه بنده را انتخاب کردید برای گزارش و ان‌شالله که بتوانیم گفت‌وگوی خوبی را برای کیشوندان و مخاطبان داشته باشیم.
بنده علیرضا حقانی متولد مهرماه ۱۳۶۵ هستم و در سرخس به دنیا آمدم و تا آخر هنرستان را در مشهد درس خواندم و برای ادامه تحصیل به کیش آمدم. فوق دیپلم مدیریت هتلداری و جهانگردی را از دانشگاه کیش اخذ نمودم. سال ۹۴ بود که برای اخذ مدرک خلبانی در جزیره کیش اقدام کردم و در اواخر سال ۹۵ موفق به اخذ لایسنس خلبانی زمینی شدم و ان‌شالله امیدوارم تا آخر سال ۹۶ لایسنس خلبانی را اخذ کنم.
هنوز مجردم و ازدواج نکردم (بچه‌ایم به قرآن گناه دارم).
کیش رو خیلی دوست دارم. به‌خاطر شرایط و بستر شغلی که برای بنده به‌وجود آورده. اینجا خیلی عالی هست و از سال ۸۶ تا الان حدود ۱۰ سال هست که در جزیره کیش زندگی می‌کنم و خیلی هم کیش را دوست دارم.

– کمی راجع به شغلتان بگویید؛ در رابطه با استند آپ، آیا یک علم است یا هنر؟

استندآپ کمدی یعنی گفتن بیان معضلات اجتماعی، سیاسی، ورزشی و… با استفاده از ابزار بدن، زبان، گویش، لهجه که می‌توان این‌کار را از طریق طنز به مرم نشان داد.
استندآپ کمدین اول یک هنر است. بعد یک علمی در آن هست که از طریق هنر تئاتر و سینما می‌شود وارد این عرصه شد. و بعد از مدت‌ها حضور در سینما و تئاتر مثل آقای مهران غفوریان، رامبد جوان، مهران مدیری و … می‌توان به مرحله استندآپ وارد شد. ولی خب همانطور که گفتم اول و اصل استندآپ هنر است، یک کار ذاتی است مثل کسی که خوب جک و طنز تعریف می‌کند.

– به‌نظر شما درحال حاضر بهترین بازیگر طنز و بهترین استندآپ کمدین ایران چه کسانی هستند؟

به‌نظرم بهترین بازیگر طنز ایران آقای رضا عطاران هست که من خیلی ایشان را دوست دارم. همشهریم هم هست و مشهدی هستند. در انتخاب بهترین استندآپ کمدین ایران، بحث بهترین و بدترین نیست، ولی به‌نظرم آقای حسن ریوندی موفق‌ترین در این عرصه هستند.

 – اخیراً برنامه‌ای با عنوان خنداننده شو در شبکه نسیم پخش شد. نظرتان راجع به آن چیست؟ آیا اصلاً آنرا دیده‌اید؟

برنامه را زیاد ندیدم ولی خیلی در مورد اون شنیدم، اگر این برنامه به‌طور حرفه‌ای تر اجرا می شد خیلی بهتر بود. این طور که با یکسری افراد خیلی معمولی این برنامه اجرا شد را نمی‌پسندم. می‌شد از خیلی از استندآپ کمدین‌های بسیار عالی که در ایران هستند در این برنامه استفاده شود مثل آقای ماهی‌صفت، ریوندی، مهدی شکوهی و … که می‌توانستند این کار را به‌طور حرفه‌ای اجرا کنند.

– آیا برای حضور در تلویزیون برنامه‌ای دارید؟ آیا پیشنهادی در این زمینه به شما شده است؟

پیشنهاد که خیلی شد، برای برنامه خندوانه سری اول خیلی پیشنهاد شد ولی خب اصلاً هیچ علاقه‌ای به تلویزیون رفتن ندارم. ترجیح می‌دهم بیشتر بیلبورد باشم تا تلویزیون، یعنی کارهای کنسرتی و بلیتی داشته باشم تا تلویزیون.

– تا چه اندازه در اجراهایتان تنوع ایجاد می‌کنید و از تکرار پرهیز می‌کنید تا گردشگران و مخاطبان‌تان میل به دیدن دوباره اجرایتان داشته باشند؟

اجراهای خارج از کیش ما ۱۰۰ درصد تنوع دارد. شما اگر برنامه‌هایی که در تهران اجرا می‌کنم را در فضای مجازی یا سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام خودم که همه با نام علیرضا حقانی هستند، یا سایت ایران کنسرت مشاهده کرده باشید می‌بینید که تنوع کار چقدر بالاست. اما در کیش تنوع خاصی در اجرا نداریم چون اینجا هر سری گردشگران تغییر می‌کنند. البته به این معنی نیست که اصلاً تنوع اجرا نداشته باشیم بلکه خیلی کم هست.

– زندگی و اجرا در کیش و مشهد چه تفاوتی با هم دارند؟

راستش توی شهرهای دیگه بوی زندگی خیلی میاد و زندگی اونجا بیشتر جریان دارد ولی اینجا مثل کارخونه هست. یعنی همش کار بعد خونه ، کار.. خونه ، کار.. خونه. اینجا همش باید کار بکنیم. ولی اجرا در کیش غیر قابل مقایسه با جاهای دیگه است و هیچ حرفی نمیشه در موردش زد و خیلی عالیست.

– یک خاطره جذاب از اجراهایی که داشتید را بیان کنید؟

یک خاطر خنده دار براتون بگم. یک چیز واقعاً عجیب و غریب. ما یک جا برنامه داشتیم، که ردیف اول یک گروه خانم نشسته بودند. یهو یکی از خانم‌ها اومدن و به من گفتند که آقا علیرضا ما هر سال به‌خاطر شما میاییم کیش و خیلی برنامه‌تون را دوست داریم، میشه پسرم با شما عکس بگیره؟ خانمه یک پسر ۵-۶ ساله داشت. من هم خیلی شیک بهش گفتم: بله خانم بفرمایید. خانم هم جلوی اون‌همه آدم به پسرش گفت: پسرم بیا با عمو یک عکس بگیر. پسرش هم گفت: نمی‌خوام. مادرش دوباره گفت: بهت میگم بیا برو با عمو عکس بگیر. پسره این‌بار گفت: “نمیخوام، مگه تو ظهر گذاشتی برم با شترها عکس بگیرم”. خدا شاهده اصلاً اونجا حس عجیب شتر بودن به من دست داد. اینها بچه‌های نسل امروز هستن آقا.

علیرضا حقانی استندآپ کمدین کیش
– به‌نظر شما گردشگری این روزهای کیش چه چیزی کم دارد و چگونه می‌توان به آن رونق بخشید؟

اول اینکه در جایگاهی نیستم که بخواهم در رابطه با آن توضیحی بدهم. واقعاً نمیدانم چه بگویم و حرفی برای گفتن هم ندارم؟! ولی واقعیت این است که به‌عنوان کسی که ۱۰ سال است در جزیره کیش زندگی می‌کنم و به‌نوعی در زمینه گردشگری نیز فعالیت دارم، به‌شدت ضعف‌هایی هست که بعضاً خیلی راحت و منطقی می‌توان آنها را حل کرد. مثل همین اتفاق اخیری که رخ داد و آن هم جمع کردن کانترهای گردشگری بود که من با آن مخالف بودم. به‌جای اینکه برای کانترها برنامه و راه و روش مشخصی ارائه بدهند، آنها را جمع کردند. در واقع به‌جای حل مسئله، صورت سئوال را پاک کردند. و الآن می‌بینیم که ظرفیت جشنواره امسال بسیار پایین آمده و مثلاً زمانی بود که ما در پارک دلفین کار می‌کردیم و فروش ۹۰۰ بلیط برایشان کم بود و الآن ۷۰۰ – ۶۰۰ نفر برایشان خیلی زیاد است. یعنی این کار باعث ریزش عجیب مسافر شده است و این‌کار را فقط می‌شد با جذب کانتر ها درست کرد.

– آیا در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در جزیره کیش کیش برگزار می‌شود، حضور دارید؟

خیلی زیاد. تمام برنامه‌های جشنواره تابستانه و شبانه سازمان را شرکت می‌کردیم. ولی امسال به‌خاطر یکسری کم لطفی‌های که به‌خاطر اتفاقاتی که برای ما رخ داد کمتر شرکت کردم و در تمام جشنواره من فقط یک بار شرکت کردم که آن‌هم به‌دستور خود جناب خدایی و آقای سعید مجتهدی زاده نماینده هنرمندان بود.

– در زمینه کاری چه انتظاری از مسئولان مربوطه دارید؟

فقط یک چیز: تفاوت را درک کنند و متوجه شوند که فرق بین خوب و خوب‌تر چیست. قرار نیست که همه را در یک سطح قرار بدهیم. شما در پادگان که راه می‌روید، سرهنگ درجه بالایی دارد، سروان پایین‌تر است و سرباز هم به همین منوال. قرار نیست که همه در یک سطح باشند.

– در حال حاضر کجا اجرا دارید و برنامه کاری‌تان برای آینده چیست و می‌خواهید به همین روند ادامه بدهید یا تغییر روند خواهید داد؟

خدمت شما عرض کنم که فعلاً فقط در جُنگ شبانه دینامیت شو (در سافاری) برنامه اجرا می‌کنم. در کشتی تفریحی هم برنامه داشتم که فعلاً منتظرم تا کشتی جدید بیاید که هنوز نیامده. هر ماه چهار برنامه خارج از کیش داریم ولی اصل و پایگاه ما در جزیره کیش است.

– و اما حرف آخر…

اول اینکه خیلی خوشحالم از اینکه وقتی می‌بینم کیشوند نیوز این‌همه مخاطب دارد، باورم نمی‌شد که وقتی که سایت کیشوند نیوز را نگاه کردم دیدم واقعاً سایت پرکار و فعالی هست و نشان می‌دهد که تمامی کیشوندان حواسشان به این اخبار و اتفاقات کیش هست و ما اصلاً به یک چنین داستانی نیاز داشتیم. دمتون گرم. همتون رو دوست دارم. کیشوندان و بر و بچه‌های کیش حتماً تشریف بیارید به برنامه‌های ما. افتخار من این است که کیشوندان من را ببینند. مسافران که به برنامه‌های ما بیاییند برای ما فقط بعد مالی را دارد اما حضور کیشوندان برای ما بعد رفاقتی و معنوی دارد و واقعاً دوست دارم تشریف بیاورید و باعث خوشحالی من هست. و از پایگاه خبری کیشوند نیوز هم بسیار تشکر می‌کنم که یک همچنین اتفاق بسیار خوبی را رقم زد و ان‌شالله استارتی باشد برای دیده شدن هنری که در جزیره کیش وجود دارد.

 

مصاحبه کننده: جواد جعفری

تدوین: مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6105
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. چرا نگفت عاششششقتم

  2. من خودم از طرفدارای آقای حقانی هستم واقعا کارشون عالی هست

  3. عالی بود.با تشکر از مدیر سایت

  4. بسیار عالی…کارشون خیلی دوست دارم

  5. بسیار عالی…کارشون خیلی دوست دارم

  6. بزرگترین صفحه طرفدران علیرضا حقانی را در اینستاگرام دنبال کنید .

  7. وبسایت رسمی علیرضا حقانی
    http://Www.alireza-haghani.com

  8. فقط اکبراقبالی ایناسوسولن

  9. ووووووی عاشششششقشم