• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مروری بر خودروهای خاص جزیره کیش (قسمت اول) + تصاویر

  • کد خبر : 4761
  • 02 خرداد 1396 - 11:11
مروری بر خودروهای خاص جزیره کیش (قسمت اول) + تصاویر

در این گزارش به طور مختصر و مفید ماشین های خاص جزیره کیش از جمله : لامبورگینی هوراکان و گالاردو، نیسان GT-R، مرسدس مایباخ S500 ، انواع جگوارها،مازراتی لوانته، آستون‌مارتین ونتیج و شورولت کوروت استینگری معرفی شده است.

به گزارش کیشوند نیوز، چند سالی است که بین مناطق آزاد کشور رقابت نزدیکی به لحاظ آوردن و پلاک کردن خودروهای خاص، در کلاس‌های متفاوت، شکل گرفته است. به همین خاطر روز به روز شاهد ورود خودروهای جدیدی به این مناطق هستیم. اگر علاقه‌مند به خودرو یا به اصطلاح عشق ماشین هستید، بهتر است چند روزی را به جزیره زیبای کیش سفر کنید تا با بسیاری از خودروهای لوکس، سوپر اسپرت و نام آشنای جهان دیدار کرده باشید. در حال حاضر می‌توان گفت جدیدترین و بهترین سوپراسپرت‌ها و خودروهای لوکس دنیا در این جزیره در حال تردد هستند. به طور مثال می‌توان به لامبورگینی هوراکان، نیسان GT-R، مرسدس مایباخ، شورولت کوروت استینگری، لامبورگینی گالاردو، جگوار F-Type، جگوار F-Pace، مازراتی لوانته، آستون مارتین ونتیج، مرسدس بنز G500، و بسیاری دیگر از این قبیل خودروها اشاره کرد. به جرات می‌توان گفت یکی از نکات توریستی و گردشگری جزیره کیش، وجود همین خودروها است که هموطنان علاقه‌مند را از سراسر کشور به سوی خود جذب می‌کند. تعدادی از این خودروها در کیش به صورت روزانه و ساعتی اجاره داده می‌شوند تا کسانی که تمایل دارند لذت رانندگی با چنین خودرویی را تجربه کنند، به این خواسته خود دست یابند. ما نیز در دو بخش به معرفی خاص‌ترین خودروهای جزیره کیش خواهیم پرداخت.

 

لامبورگینی هوراکان و گالاردو

هوراکان را می‌توان جدیدترین و خاص‌ترین خودروی جزیره دانست که از آمدنش تنها چندروز می‌گذرد. این سوپراسپرت ایتالیایی اولین و تنها نسخه هوراکان در کشور است. جزیره کیش پیش از این میزبان اولین لامبورگینی گالاردو ایران بود که موفق به دریافت پلاک منطقه آزاد شده بود. لامبورگینی هوراکان از یک پیشرانه V10 با حجم ۵٫۲ لیتر با توان تولید ۵۸۰ اسب‌بخار بهره می‌گیرد، همچنین لامبورگینی گالاردو موجود در جزیره نیز دارای یک موتو V10 با حجم ۵٫۲ لیتر است که می‌تواند ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت را تولید کند.

 

نیسان GT-R

درگذشته دور دو دستگاه نیسان GT-R به کیش آمدند که هر دو پس از گذشت مدت زمانی به دلیل نقص فنی به دوبی بازگشتند، اما پس از این ماجرا حدود دو سال پیش باز هم سر و کله این گودزیلای ژاپنی به جزیره باز شد و با آمدنش سر و صدای زیادی در محافل خودرویی کشور به پا کرد. اما این سرانجام کار نبود، سال گذشته پای دومین نیسان GT-R نیز به جزیره باز شد، نیسان GT-R بلک‌ادیشن مشکی رنگی که زودتر به جزیره آمد از یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل ۳٫۸ لیتری بهره می‌گیرد که قادر است نیرویی معادل ۵۴۲ اسب بخار تولید کند، اما GT-R پرمیوم قرمز رنگ دارا یپیشرانه بهینه سازی شده‌است که قادر است نیرویی معادل ۵۶۵ اسب‌بخار تولید کند.

 

مرسدس مایباخ S500

خاص‌ترین لوکس‌ترین خودروی کشور هم‌ اکنون در جزیره کیش درحال تردد است. مرسدس مایباخ S500 را می‌توان به عنوان لوکس‌ترین سدان موجود در ایران دانست. مایباخ S500 نسخه لوکس و تشریفاتی بنز S500 است که از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است. نیروی پیشران این خودرو از یک موتور V8 با حجم ۴٫۷ لیتر تامین می‌شود.

 

جگوارهای جزیره

تاکنون چندین دستگاه جگوار XJ، XJL و XF به کیش آمده‌اند، اما جدیدترین جگوارهای راه یافته به جزیره را می‌توان دو دستگاه جگوار F-Type و یک دستگاه F-Pace‌ دانست. جگوار F-Type که یک کوپه اسپرت به‌شمار می‌رود، دارای موتور سه لیتری V6 با توان ۳۴۰ اسب‌بخار است. همچنین شاسی‌بلند جگوار نیز از یک پیشرانه V6 سه لیتری با توان تولیدی ۳۸۰ اسب‌بخار بهره می‌گیرد.

 

مازراتی لوانته

یکی از خودروهای خاص جزیره را می‌توان مازراتی لوانته S دانست که تنها چندماه پس از معرفی آن از سوی کمپانی مازراتی، رهسپار جزیره کیش شد و عنوان اولین لوانته S ایران را به خود اختصاص داد. لوانته S دارای یک موتور V6 سه لیتری مجهز به توربوشارژر است که توانایی تولید ۴۲۴ اسب‌بخار قدرت را دارد.

 

آستون‌مارتین ونتیج

استون‌مارتین ونتیج یکی از خودروهای خاص دنیاست که با چهره‌ای جذاب، محبوبیت زیادی میان طرفداران خودروهای اسپرت دارد. یک دستگاه از این کوپه اسپرت بریتانیایی چند سالی است که در جزیره کیش به سر می‌برد. قلب تپنده ونتیج از یک موتور هشت سیلندر خطی با حجم ۴۷۳۵ سی‌سی تشکیل شده که حداکثر توان تولیدی آن نیرویی معادل ۴۲۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن ۴۶۹ نیوتن متر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی لوکس بریتانیایی، ۹/۴ ثانیه است.

 

شورولت کوروت استینگری

سه دستگاه شورولت کوروت C7 استینگری با رنگ‌ای زرد، قرمز و سفید در جزیره وجود دارد. این خودرو یکی از جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا به‌شمار می‌رود که با طراحی چشم‌نوازی که دارد توجه همه را به خود جلب می‌کند. قلبی که درون سینه کوروت C7 می‌تپد از یک موتور هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری با توان ۴۵۰ اسب‌بخار تشکیل شده است.

 

نویسنده و عکاس: آریا محسنی

 

منبع : خودرو بانک

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4761
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.