• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

خروج ماشین از جزیره کیش ممنوع شد + سند

  • کد خبر : 1714
  • 01 آذر 1395 - 19:50
خروج ماشین از جزیره کیش ممنوع شد + سند

صدور مجوز خروج موقت خودرو از منطقه آزاد کیش ممنوع شد.

چند روزی است که تصویر نامه ای در فضای مجازی بصورت غیر رسمی دست بدست می گردد با این مضمون که: صدور مجوز خروج موقت خودرو از منطقه آزاد کیش ممنوع شده است.

صحت و سقم این نامه را امروز از برخی مسئولان گمرک پیگیری کردم که متاسفانه از تایید ابلاغ این نامه به گمرکات مناطق آزاد خبر می دادند.

این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کیشوندان شده است.

کیشوندی که تنها دلخوشی اش بعد از ماهها کار و تلاش، سفری چند روزه با خودروی شخصی به سرزمین اصلی و دیدن اقوام و دوستان بوده است.

امتیاز خروج موقت خودرو برای فعالان اقتصادی و خانواده‌های ساکن جزیره کیش که با توجه به موقعیت مکانی تنها مسیر هوایی را می‌توانند به عنوان گزینه اصلی برای سفر به سرزمین اصلی انتخاب کنند بسیار حائز اهمیت است.

جزیره کیش و مسئولان آن همیشه در تلاش هستند که زمینه کاهش هزینه‌ها و ارائه تسهیلات برای سفر گردشگران و هموطنان به جزیره کیش را فراهم کنند اما آیا برای سفر کیشوندان و تمام کسانی که برای رونق تجارت و گردشگری در این جزیره در تلاش هستند نیز برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شده است؟

صدور پروانه خروج موقت خودرو از کیش برای خانواده‌های ساکن در جزیره کیش یک امتیاز برای گردشگری و رفاه آنان است که متاسفانه نادیده گرفته شده و نادیده گرفته شدن آن نیز با تبعیض همراه است.

آیا قرار دادن نام جزیره کیش که در بین آبهای نیلگون خلیج فارس محصور است، در بین دیگر مناطق آزاد کاری درست و عقلانی است؟ در حالی که ساکنان دیگر مناطق آزاد کشور محدودیت‌های رفت و آمد را همچون جزیره کیش ندارند.

متن این ابلاغیه بدین شرح است:

به: گمرکات مناطق آزاد ارس (جلفا)، اروند (خرمشهر و آبادان)، انزلی(بندرانزلی و منطقه آزادانزلی)، ماکو (بازرگان)، چابهار، قشم و کیش

“با توجه به مصوبات هیأت محترم وزیران در خصوص تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد، نظر به اینکه تردد خودروهای مزبور صرفا در شعاع مصوب هر منطقه مقدور بوده و ورود موقت این خودروها نیز به سرزمین اصلی امکان پذیر نمی باشد. لذا بدینوسیله ضمن “کان لم یکن” نمودن دستورعمل های شماره ۹۲/۲۴۸۷۸۹ مورخ ۹۲/۱۲/۱۸ ، و شماره  ۹۲/۲۵۳۲۴۶  مورخ ۹۲/۱۲/۲۴، مقتضی است به مسئولین ذیربط اعلام گردد از پذیرش هرگونه درخواست و ورود موقت خودروهای مذبور به سرزمین اصلی خودداری نمایند.”

علی اکبر شاملی

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

لغو مجوز گذر موقت

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1714
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هر روز یه قانون مسخره میزارن