• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سیم‌کارت تله‌کیش ارزش افزوده ندارد/ برای استفاده نیازی به ریجستری گوشی نیست/ می‌خواهیم از طریق فروش خدمات در حوزه ICT درآمدزایی کنیم

  • کد خبر : 13789
  • 12 آذر 1397 - 13:37
سیم‌کارت تله‌کیش ارزش افزوده ندارد/ برای استفاده نیازی به ریجستری گوشی نیست/ می‌خواهیم از طریق فروش خدمات در حوزه ICT درآمدزایی کنیم

مدیرعامل شرکت تله کیش گفت: در صدد تغییر ساختار درآمدی جزیره کیش از طریق به‌خدمت گرفتن فناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش کیشوند نیوز، مهندس محسن بهداری در گفتگو با هفته نامه آوای کیش گفت: آقای دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابتکار، خلاقیت و هوش مثال زدنی‌شان در صدد تغییر بیزینس مدل درآمدی در کیش هستند و بخش اعظم این ماموریت را به شرکت ما واگذار کرده‌اند.‌

وی اظهار داشت: تا قبل از حضور ایشان در جزیره عمدتاً، سازمان از فروش زمین کسب درآمد می‌کرد که به هر روی این امر یک منبع محدود می باشد و شاید روزی زمینی برای فروش باقی نماند، بنابراین ایشان پیشنهاد خدمت فروشی به جای زمین فروشی را ارایه دادند.

بهداری تصریح کرد: در این مسیر و با بحث بنچ مارک، بهترین خدمت فروشی در حوزه ICT خواهد بود که منابع آن تمام نشدنی است و با یک ابتکار می‌شود سبد بزرگی از خدمات را به مشتریان ارایه داد و درآمد سرشاری از آن کسب نمود.

وی در تصریح عملکرد شرکت تله کیش بیان کرد: امروزه درتمام دنیا سیم کارت به‌صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و سعی می‌شود از طریق ارایه خدمات به منابع مالی رسید، ما این الگوی جهانی را در جزیره کیش پیاده کردیم و ثمره آنرا نیز به عینه دیدیم .

وی افزود: ۳ هزار و ۸۰۳ نفر برای دریافت رایگان سیم کارت های دائمی ما ثبت نام کردند و فرآیندی به‌وجود آمد که بیش از ۲ هزار نفر آنها در یک روز سیم کارت خود را دریافت کردند.

بهداری توضیح داد: در واقع این امر یک رزمایش اجرایی بزرگ برای سازمان منطقه آزاد کیش بود که می توان در یک مدت زمان کم به این حجم از افراد بدون ایجاد خلل ، سرویس دهی کرد.

وی افزود: باید اعتراف کنم که ابتدا فکر کردم که صرفا به خاطر رایگان بودن این سیم‌کارت‌ها از آن استقبال می‌شود، ولی مردم نشان دادند که اینطور نیست و خیلی زود از این کارت‌ها استفاده کردند و به مزایای سیم کارت ها واقف شدندکه همانا تعرفه پایین‌تر است.

**سیم‌کارت تله‌کیش ارزش افزوده ندارد/ برای استفاده نیازی به ریجستری گوشی نیست

بهداری در توضیح چگونگی پایین بودن تعرفه تله کیش نسبت به سایر اپراتورها گفت: هر دقیقه مکالمه در تله کیش و مابقی اپراتورها در حال حاضر ۵۹ تومان است که در اپراتورهای دیگر ۹ درصد ارزش افزوده نیز لحاظ می‌شود و بنابراین قیمت تمام شده ۶۵ تومان است، در صورتی که تله کیش همان ۵۹ تومان واقعی را دریافت می‌کند و نکته دیگر اینکه این شماره‌ها با گرفتن تنها ۷ رقم می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و نیز شماره‌های تله کیش این قابلیت را دارند که در گوشی‌های ریجستری نشده نیز خدمات ارایه دهند که مزیتی بسیار مهم به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت تله کیش ادامه داد: در روز ۲۰ آبان روز کیش علاوه بر این کار، ۳ برنامه دیگر را نیز به اجرا گذاشتیم و به مشترکانی که قبلا سیم کارت ما را داشتند ، طرحی به عنوان شاد باش را ارایه دادیم که درآن این عزیزان با شماره گیری #۴*۹۳۴* به صورت تصادفی از هزار تا پنجاه هزار تومان هدیه شامل مکالمه ، پیامک و یا اینترنت دریافت کردندکه در این طرح نیز یک هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کردند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در روز کیش فراخوان کسانی بود که ۲۰ آبان در کیش متولد شده اند و برای این کار ربع سکه هم هدیه تعیین کردیم که در نهایت ۳ کودک با این شرایط مراجعه کردند که ما ضمن تهیه یک تقدیر نامه شکیل برای آنها جشن تولدی با حضور ۷۰۰، ۸۰۰ نفر ازکسانی که برای گرفتن سیم کارت مراجعه کرده بودند برای این عزیزان ترتیب دادیم که به شدت مورد توجه همه به خصوص کودکان و والدین آنها قرارگرفت.

بهداری خاطر نشان کرد: شرکت ما در مسیر هدف گذاری شده خود، درپی اجرای برخی ماموریت های اجتماعی نیز هست و در ادامه همین ره آورد با هماهنگی با تاکسیرانی به رانندگانی که شش ماه تخلف نکرده بودند سیم کارت رایگان اهدا کردیم و نیز در روز استاندارد با طراحی یک مسابقه پیامکی ، مباحث و اطلاعات مربوط به استاندارد را برای مردم برشمردیم که برای این کار نیز ربع سکه بهار آزادی و سیم کارت رایگان در نظر گرفته شد، همچنین در نمایشگاه کتاب هم حضوری فعال داشتیم و مبلغ ۲۰میلیون تومان کمک نقدی کرده و با حراج یک سیم کارت نیمی از عایدی آنرا که مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان را شامل می شد صرف کمک به تجهیز کتابخانه های مدارس کردیم.

**ارایه اپلیکیشن جامع اشتغال زایی لوپ

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار تمامی این کارها، فکر کردیم بهترین شیوه برای ریشه کن کردن بیکاری در جزیره و ایجاد اشتغال برای نان آوران خانواده، ارایه اپلیکیشن جامع اشتغال زایی با عنوان لوپ می باشد، که در آن هر کس با هر مهارتی و حتی بدون مهارت وبه عنوان همیار می تواند درآمد کسب کند.

بهداری در توضیح این اپلیکیشن گفت: اگر بخواهم ساده این نرم افزار را توضیح دهم باید بگویم به عنوان مثال مانند اسنپ عمل میکند و مشتریان با توجه به نیاز خود ، جستجو را انجام داده و اپلیکیشن نزدیک ترین و بهترین فرد را با موضوع درخواست شده که به لحاظ آیتم های مختلف و امتیاز دهی دیگران متمایز شده را معرفی خواهد کرد.

 مدیر عامل شرکت تله کیش ادامه داد: البته مخاطبین این اپلیکیشن فقط افراد جویای کار نیستند و اماکن اقتصادی دیگر مانند هتل ها یا آژانس های گردشگری نیز خواهان ارایه خدمات در این اپلیکیشن نیازمندی می باشند که به لطف خدا ما به این کار به عنوان یک کار عام المنفعه نگاه می کنیم و بحث درآمدی روی آن نداریم.

**حضور تله کیش در دیگر مناطق آزاد

وی در ادامه در مورد گسترش حوزه فعالیت خود به سایر مناطق آزاد دیگر کشور هم توضیح داد: سازمان به این نتیجه رسید که باید بر اساس موبایل اپراتور بتواند درآمد کسب کند و گستره فعالیت خود را از جمعیت حداکثر ۴۰هزار نفری کیش فراتر برده و جمعیت هدف حداقل ۵ میلیون نفری مناطق دیگر را تحت پوشش قرار دهد، ما در مناطق دیگر میتوانیم سیم کارتهایی را ارایه دهیم که برند همان منطقه را یدک بکشد و فقط بستر را برای آنها مهیا سازیم.

بهداری ادامه داد: در حال حاضر در حق مردم دیگر مناطق آزاد اجحاف می شود وآنها طبق قانون نمی‌بایست ۹ درصد ارزش افزوده را پرداخت کنند ولی ناگزیرند از دیگر اپراتورها با همان قوانین پرداخت تبعیت کنند که با دارا شدن اپراتور هر منطقه این امر مرتفع خواهد شد. به‌همین منظور این موضوع را را با جناب آقای شریفی نماینده محترم مردم بندر لنگه در مجلس در میان گذاشتیم که ایشان هم ترتیب جلسه‌ای را با هیات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس دادندکه آنرا در آنجا مطرح کردیم که با استقبال نمایندگان محترم قرار گرفت و مقرر شد برای این کار با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مکاتباتی صورت گیرد و امیدواریم در کمیسیون تنظیم مقررات هم به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: دراین طرح با قراردادتجاری که با سایر مناطق آزاد منعقد خواهد شد، تقسیم درآمدی در زمینه ارایه خدمات سیم‌کارت‌ها، پیش بینی شده است.

مهندس بهداری در پایان ضمن اعلام این خبرکه در طرحی با عنوان امتیاز دهی، جوایز ارزنده‌ای به مشترکان اعطا می‌شود، خبر داد: در حوزه فناوری اطلاعات ۳۵ پروژه در دست اجرا داریم که در صورت نهایی شدن همه آنها، کیش به شهری کاملا هوشمند و دیجیتال مبدل خواهد شد که با این کار تمامی کارهای بانکی، خدماتی و… با یک کارت به‌نام کیش کارت به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/* بابک عامل

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13789
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.