• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

همایش پیشگیری از بیماری HIV و مهارت نه گفتن برگزار شد/ رضانیا: ایدز بیمار خود را انتخاب نمی کند

  • کد خبر : 13779
  • 12 آذر 1397 - 10:12
همایش پیشگیری از بیماری HIV و مهارت نه گفتن برگزار شد/ رضانیا: ایدز بیمار خود را انتخاب نمی کند

همایش دانشجویی با موضوع HIV و مهارت نه گفتن در پردیس دانشگاه صنعتی شریف واحد کیش برگزار گردید.

در همایشی که با هدف اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به“HIV ” و با حضور جمعی از مسئولین محترم ادارات، کارکنان، اساتید ، دانشجویان و…. در دانشگاه صنعتی شریف واحد کیش برگزار گردید، آقای دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و بیان اهداف برگزاری همایش به تفصیل مطالبی را در خصوص مقدمه و کلیات بیماری ، پیشگیری، اطلاع رسانی و حمایت از مبتلایان و…. ارائه کرد.
دکتر رضانیا  گفت: ایدز یک بیماری عفونی و واگیر است که عامل ایجاد آن ویروسی بنام اچ آی وی می باشد.
وی با اشاره به اینکه ایدز درمان قطعی ندارد  و تنها راه کنترل آن پیشگیری از مبتلا شدن است، افزود: این بیماری در جهان و ایران رو به گسترش است.
دکتر رضانیا، تماس خونی، تماس جنسی با فرد مبتلا و از مادر مبتلا به نوزاد را ازجمله راه های انتقال این بیماری برشمرد.
این مسئول اظهارکرد: از جمله راه های پیشگیری بیماری ایدز،  پرهیز کردن از هرگونه اعتیاد به ویژه اعتیاد تزریقی، پرهیز از تماس جنسی خارج از چهارچوب خانواده و با افراد متعدد و استفاده نکردن از وسایل شخصی دیگران را می توان نام برد.
وی تصریح کرد: باید بدانیم که ویروس از راه دست دادن، روبوسی وبغل گرفتن، مواد غذایی و ظروف غذاخوری، عطسه و سرفه، گوشی تلفن، لباس، استخر شنا، توالت و گزش حشرات یا حیوانات، منتقل نمی شود؛ و نباید ترس و اضطراب داشته باشیم.
دکتر رضانیا با بیان این مطلب که ایدز یک بحران است که هم خود فرد، هم افراد خانواده و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: بیماری  ایدز در ایران برای اولین بار در سال۱۳۶۶ در یک کودک ۶ساله هموفیلی شناسایی شده است.
وی با بیان این که ۴۰هزار نفر از مردم ایران تاکنون دچار این بیماری هستند، خاطرنشان کرد: جوانان بیشترین افراد در معرض بیماری ایدز هستند و شایع ترین علت این بیماری در ایران مربوط به استفاده  از تزریق مشترک است.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌های آموزشی بتوانیم در زمینه سلامتی و بهداشت که اساسی  ترین حق مردم  است گامهای موثری برداریم  چرا که پیشگیری بهترین وسیله برای جلوگیری ازگسترش به بیماری ایدز است.
دکتر رضانیا در ادامه اعلام کرد کلینیک مشاوره بیماریهای رفتاری مرکز توسعه سلامت کیش که در مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع شده است آمادگی کامل دارد تا در خصوص بیماری ایدز ،هپاتیت و اعتیاد مشاوره های تخصصی به مراجعین محترم ارائه دهد و در صورت نیاز آزمایشات مربوطه را برای افراد در معرض خطر انجام دهد.
وی اضافه کرد کلیه اطلاعات افراد مراجعه کننده به این کلینیک محرمانه است و همچنین افرا د می توانند از طریق تماس با تلفن ۴۴۴۳۲۶۲۶ در ساعات اداری از خدمات مشاوره تلفنی نیز استفاده کنند.
 
در بخش دیگری از این همایش سرکار خانم حاج صادقی روانشناس و مشاور در خصوص مهارت های نه گفتن به ذکر نکاتی پرداخت و به سوالات حاضران پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13779
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.