• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

انعقاد قرارداد بازیافت و خروج ۱۰۰۰ تن لاستیک مستعمل از جزیره کیش

  • کد خبر : 13772
  • 11 آذر 1397 - 13:21
انعقاد قرارداد بازیافت و خروج ۱۰۰۰ تن لاستیک مستعمل از جزیره کیش

سرپرست شرکت خدمات گفت: وجود این لاستیک های مستعمل علاوه بر اینکه فضای بزرگی را به خود اختصاص داده، می تواند تهدید جدی برای سلامت و محیط زیست جزیره باشند.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس عرب با بیان اینکه لاستیک های دپو شده در سایت بازیافت کیش به یکی از معضلات زیست محیطی و بصری جزیره کیش تبدیل شده بود، افزود: پیرو دستور اکید دکتر انصاری لاری مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش این موضوع طی یک ماه گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با طی مراحل قانونی، منتج به انتخاب پیمانکار واجد شرایط و دارای تجهیزات برای بازیافت لاستیک های مستعمل و خروج محصولات بازیافتی حداکثر طی ۶ ماه شد.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اینکه این لاستیک ها طی سالیان گذشته در جزیره کیش دپو شده است، عنوان کرد: وجود این لاستیک های مستعمل علاوه بر اینکه فضای بزرگی را به خود اختصاص داده، می تواند تهدید جدی برای سلامت و محیط زیست جزیره باشند.

شایان ذکر است، بهترین گزینه برای مدیریت لاستیک های مستعمل انباشت شده، بازیافت آنها و تبدیل به چیپس و یا گرانول است. ازگرانول تولیدی اغلب برای تولید کفپوش برای مصرف در فضاهای بازی کودکان و فضاهای ورزشی و جداول لاستیکی استفاده شده و یا به پودر تبدیل و در ساخت برخی قطعات خودرو و دیگر وسایل، استفاده می شود. همچنین می توان از این لاستیک ها برای تولید انرژی و حرارت استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13772
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.