• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

شهادت رکن اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 13239
  • 28 مهر 1397 - 10:35

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهادت رکن اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی است و هرآنچه امروز ما به عنوان ارزشهای بزرگ ملی و اسلامی در اختیار داریم مرهون خون شهیدان است.

به گزارش کیشوند نیوز از  کیش پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین یادواره شهدای مدافع حرم در جزیره کیش با اشاره به اینکه شهادت تسخیرکننده دلها و یک حقیقت جاودانه است اظهار کرد: هرآنچه امروز ما به عنوان ارزشهای بزرگ ملی و اسلامی داریم مرهون خون شهدایی است که هویت جدید ملت ایران را ترسیم کردند.

وی با تاکید براینکه ملتی که قهرمان ندارد زود شکست می خورد افزود: در عصری که تمام قدرت های بزرگ جهانی دست به دست همداده بودند تا ما را بشکنند آن ها بودند که به این نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی عزت، آبرو، شخصیت، اقتدار و اعتبار بخشیدند و برای ما امنیت به ارمغان آوردند.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن به منطق و اخلاق هیچ اعتقادی ندارد و تنها منطق قدرت و زورگویی را می شناسد افزود: صرف هفتصد میلیارد دلار برای مقابله اقتصادی و سیاسی با ایران که برابر با درآمد نفتی ۱۴ سال ایران است بخشی از هزینه کردهای دشمن برای به زانو درآوردن ایران است.

وی با تاکید براینکه جنگ در رویاها و آرزوهای دشمن نسخه تسلیم ما بود کسانی که توانستند تمرکز قدرت دشمن از کشور را دور کرده و سناریوهای خطرناک سیاسی و نظامی دشمن را برای سیطره بر سر نوشت این ملت از بین برده و داوطلبانه در مقابل دشمنان صف آرایی کردند جوانانی بودند که به ایران اسلامی عزت و اعتبار و شخصیت بخشیدند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیزدر این مراسم با تاکید بر اینکه شهدا رفتند تا اسلام پایدار بماندو آرمان های اسلام و انقلاب مستحکم تر شود افزود: برگزاری یادواره شهدا یکی از مهمترین راه های تاثیر گذار برای تقدیراز فداکاری های آنان است که رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید دارند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که هدف از برگزاری این یادواره ها انتقال فرهنگ شهادت و پیام شهیدان به جامعه است.

امام جمعه کیش به سه پیام اصلی در وصیت تمام شهدا اشاره کردو افزود: دین باوری، عمل به ارزش های دینی و اسلامی و ایستادگی برحفظ و حراست از آرمان های نظام و انقلاب از اصولی است که همواره در وصیت نامه های شهدا ذکر شده است و ماهم باید همچون شهدا براین وصیت ها پایبند باشیم.

محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ازاد کیش نیز در بخش دیگری از این همایش با تقدیر از برگزار کنندگان سومین یادواره شهدای مدافع حرم گفت: در معارف اسلامی ۲ تصویر متفاوت از انسان دیده شده؛ یک تصویر که انسان را شریفترین مخلوقات می داند و خداوند به خاطر آفرینش چنین موجودی به خود تبریک می گوید و تصویر دیگر صفات رذیله ای که به او نسبت داده شده و در وی حلول می کند.

وی با اشاره به اینکه شهدا از جمله نوادری هستند که قله های انسانیت را فتح کرده اند افزود:  این نوادر کسانی هستند که خلل های جهان را پرکرده و واسطه فیض الهی هستند و اگر نباشند متوسطین جامعه از این که هستند بیشتر سقوط کرده و به حیوانیت می گرایند.

مدیرعامل سازمان با تاکید براینکه شهدا مرگ را به سخره گرفتند افزود: ارزش شهدا تنها به این نیست که مدافع حریم الهی،دین و ملت و آیین خود هستند که این هست اما نقش آن ها در عالمی به این است که اگر نبودند شاید وضعیت اخلاقی و فرهنگی جامعه بسیار اسفناک می شد و متوسطین جامعه به ورطه ذلالت و حیوانیت لغزیده بودند.

خانواده شهید محسن حججی از نیروهای مدافع حرم که در مرداد ماه ۹۶ در نبرد با تروریست های تکفیری در مرز عراق و سوریه به دست داعش اسیر شده و پس از تحمل شکنجه های فراوان به شهادت رسید و خانواده شهید وحید فرهنگی والا از فارغ التحصیلان رشته مکانیک که در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید از میهمانان ویژه این مراسم بودند

سومین یادواره شهدای مدافع حرم در جزیره کیش باحضورسردارحسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش، جمعی از مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و روسا و مدیران نهادهای مستقر در کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، ایثارگران و خانواده های معظم شهدای ساکن کیش و جمعی از بسیجیان در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش برگزار شد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13239
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.