• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بار دیگر اسپلیت باعث آتش سوزی شد/ ۲ تکه بودن کابل برق اسپلیت عامل ۸۰ درصد آتش سوزی ها در کیش

  • کد خبر : 12670
  • 13 شهریور 1397 - 13:18
بار دیگر اسپلیت باعث آتش سوزی شد/ ۲ تکه بودن کابل برق اسپلیت عامل ۸۰ درصد آتش سوزی ها در کیش

یکی از منازل مسکونی کیش به علت اتصالی کابل برق اسپلیت ، دچار حریق شد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، اسدی زنوز رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در خصوص این حادثه گفت: این حریق راس ساعت ۷ و ۱۴ دقیقه صبح سه شنبه ۱۳ شهریور به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد وکمتر از ۲ دقیقه ، نیروهای ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی به محل حریق حاضر شدند ولی به دلیل احتمال گسترده شدن آتش سوزی، تعدادی از نیروهای ایستگاه مرکزی نیز به آنها ملحق شدند.
وی با بیان اینکه این آتش سوزی به علت اتصالی برق اسپلیت رخ داده، افزود: این حریق زمانی رخ داد که خانم صاحبخانه در منزل حضور داشت که خوشبختانه به علت سرعت انجام عملیات نجات ، این حادثه آسیب جانی در بر نداشت.
همزمان با اطفاء حریق ، عملیات تخلیه ساکنان این ساختمان مسکونی برای ایمن سازی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی دیگر نیز انجام شد.
اسدی زنوز علت این آتش سوزی را ۲ تکه بودن کابل برق اسپلیت اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد آتش سوزی ها در کیش به علت ۲ تکه بودن کابل برق اسپلیت رخ می دهد که باید شهروندان و همچنین نصابان اسپلیت به آن آگاه باشند.
وی افزود: وقتی کابل برق اسپلیت دو تکه باشد، به علت نوسان برق، اختلاف بار در کمپرسور اسپلیت‌ها ایجاد می‌شود و چون در این لحظه فیوز قطع نمی شود ، شروع به جرقه زدن می‌کند و به سرعت حریق ایجاد می‌شود.
رئیس آتش نشانی کیش مدت زمان اطفاء و تخلیه دود این حریق را نیم ساعت اعلام کرد.
شایان ذکر است، در این عملیات ۱۰ مامور همراه با تجهیزات، در محل آتش سوزی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12670
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.