• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

هدف از اقتصاد مقاومتی کارآفرینی است

  • کد خبر : 12337
  • 22 مرداد 1397 - 22:17
هدف از اقتصاد مقاومتی کارآفرینی است

مشاور فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کیش می تواند جایگزین سفرهای خارجی باشد گفت: کیش پرچمدار گردشگری ایران است

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از کیش پرس، بابک حق شناس مشاور فراکسیون اقصتاد مقاومتی خانه ملت ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به اهالی رسانه جزیره، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب نخستین بار بحث«اقتصاد مقاومتی» را در سال ۸۹  و در دیدار با کارآفرینان مطرح کرد و زمانی که به صورت موشکافانه این موضوع را بررسی کنیم متوجه می شویم که درواقع این واژه دو کارایی داشته و دو هدف عمده را دنبال می کند.

مشاور اقتصادی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی ادامه داد: اولین هدف بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است سپس رونق اقتصادی.

وی با اشاره به اینکه وقتی کارآفرینی به درستی انجام شود پیامد آن در بازار، جامعه و کل کشور شور و نشاط ایجاد خواهدبود ادامه داد: خوشبختانه با حضور دکتر انصاری لاری در کیش و قرار گرفتن مدیران لایق در بدنه اصلی سازمان؛ جزیره حرکت رو به جلویی داشته است.

وی افزود: دکتر انصاری لاری در حوزه های زیرساختی جزیره تلاش قابل ستایشی دارد و ما باید از افکار خلاق و نوگرایانه وی به بهترین نحو بهره ببریم.

حق شناس با تاکید بر این مهم که کیش پرچمدار گردشگری کشور است، افزود: مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد اما با تکیه بر نوگرایی، خلاقیت و بهره بردن از پتانسیل جوانان، می‎توان کیش را به روزهای رویایی خود برگرداند.

وی با اشاره به اینکه کیش به لحاظ کمی و کیفی از قابلیت‌های بالایی برای الگو شدن در حوزه گردشگری برخوردار است، اضافه کرد:  فضاهای نوساز در کنار طبیعت بکر باعث شده است که بتوانیم جزیره را با شهرهای مطرح توریستی دنیا قابل رقابت بدانیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جدید اقتصادی و مشکلاتی که کشور در این حوزه دارد کیش می تواند مقاصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی باشد.

لزوم شکلگیری اتاق فکر

مشاور فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس عنوان کرد:  باید اتاق فکری را تشکیل بدهیم، هر چند می‌دانم که سازمان منطقه آزاد کیش به این موضوع فکر می‌کند و ایده‌های نو، فکر باز و تفکرات تازه را دنبال خواهد کرد.

وی افزود:  از دکتر انصاری لاری استدعا دارم که به صورت ویژه موضوع شکل‌گیری اتاق فکر را دنبال کند.

حق شناس با بیان این موضوع که گردشگران با اهداف متفاوتی جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، اظهارکرد: با تحلیل و بررسی این موضوع که تنها ۶ درصد از مسافران تابستانی چهاردهمینجشنوار تابستانی کیش، برای خرید به کیش سفر کبده بودند می توان دریافت که درصد بالایی از گردشگران این جزیره مرجانی را به عنوان مکانی برای تفریح و استراحت خانوادگی برگزیده بودند که می تواند معرف فرصت های جدیدی برای دعوت از گردشگران به جزیره کیش باشد.

وی از ضرورت سفر به کیش به منظور جلوگیری از خروج ارز گفت و تصریح کرد:  هدف گردشگر ایرانی نباید ترکیه و گرجستان باشد و زمانیکه به همت نیروی انتظامی، امنیتی پایدار در جزیره وجود دارد و فضاهای تفریحی در منطقه بسیار است، این جزیره به راحتی می‌تواند جایگزین سفرهای خارجی باشد.

مشاور فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی به حضور دکتر سعیدی درمعاونت اقتصادی وسرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: وی فردی صاحب‌نظر و کاربلد در حوزه اقتصادی است و برای رسیدن به طرح جامع شهری باید از نظراتشان بعنوان یک فرد صاحب اندیشه بهره بگیریم.

وی افزود: برای رفع کمبودهای اقتصادی باید از توانمندی و دانش دکتر سعیدی برای یافتن راهکارهای صحیح و کارشناسانه استفاده کنیم زیرا وی در این حوزه از توانمندی و قدرت کارشناسی بالایی برخوردار است.

وی با پیشنهاد بهره گیری از تجربیات و نظرات جوامع و اصناف در اتاق فکر افزود: باید با مطالعه پیشرفت و می توان در این مسیر از الگوی کشورهایی که در گردشگری به موفقیت های بالایی رسیده اند بهره گرفت.

پرهیز از آمارهای غیر عملیاتی

حق شناس با بیان این مهم که نباید در فضاهای گردشگری آمارهای غیرعملیاتی بدهیم افزود: اگر فرض را بر این قرار دهیم که جزیره کیش ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، به صورت طبیعی حدود ۵۰۰ نفر در هفته به زادگاه خود سفر می کنند بنابراین نباید آمار ورود گردشگر در پایان هفته ۱۰۰۰ نفر اعلام شود زیرا حداقل ۵۰۰ نفر از کیشوندانی خواهند بود که از سفر بازگشته اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد:  باید بین معاونت‌های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش ارتباط هایی ایجاد شود تا افکار و اهداف خود را به واسطه آنها با هم به اشتراک بگذارند. پیشنهاد من این است که داشته ها و امکانات موجود را حفظ کنیم و با تقویت آنها به اهداف نزدیک بشویم وبعد ازآن کارهای جدید را شروع کنیم.

حق‌شناس با بیان اینکه افراد موثری همچون افشارزاده، افشاردوست و کوشا در بدنه‌ ورزش جزیره حضور دارند، افزود: برای برپایی اردوهای تیم‌های ملی، فضایی ایده‌آل را در اختیار داریم و باید از این امکانات و تسهیلات به درستی نگهداری کنیم. به عقیده من می‌توان به توانمندی جوانان بومی کیش با اطمینان خاطر تکیه کرد. درمان به جای پاک کردن صورت مسئله

مشاور فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  در بحث گردشگری نباید صورت مسئله را پاک کرد و اگر ایرادی وجود دارد باید به درمان فکر کرد.

وی در همین خصوص گفت: چرا باید بر اساس عدم مدیریت و عدم ایجاد ضوابط صحیح به عنوان مثال جت اسکی را به خاطر مصدومیت چند گردشگر حذف کردیم، می‌شد با اتخاذ تدابیر لازم این ورزش آبی جذاب را دوباره در جزیره احیا کرد و یا حتی می‌توانیم میزبان مسابقات جهانی جت اسکی در کیش باشیم.

مهندس حق شناس در پایان خاطرنشان کرد:  یا اینکه به خاطر حوادثی اندک موتورسواری تفریحی در کیش ممنوع  شده است، می‌توانیم با وضع قانون‌های مشخص این ورزش پرهیجان را دوباره به خانواده‌های سفر کرده به کیش هدیه کنیم؛ به عقیده بنده باید این مسائل را به جای حذف، مدیریت کرده و از مدیران سازمان خواهشمندم به جد این موارد را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ حسین زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12337
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.