• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

احیا سنت‌های نیکو در مسیر قله‌های تحول در کیش

  • کد خبر : 12099
  • 10 مرداد 1397 - 7:36
احیا سنت‌های نیکو در مسیر قله‌های تحول در کیش

امروز مطلع شدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سنتی مطلوب را احیا کرده که اگر به یاری حق ادامه پیدا کند، اطمینان دارم می تواند آغازگر یکی از بهترین مسیرها به سمت تحول خلاق در کیش باشد.

کوروش کشمیری نماینده حزب اراده ملت ایران (حاما) در کیش

امروز مطلع شدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سنتی مطلوب را احیا کرده که اگر به یاری حق ادامه پیدا کند، اطمینان دارم می تواند آغازگر یکی از بهترین مسیرها به سمت تحول خلاق در کیش باشد.

بیش از دو سال است آقای رضا فیاضی چهره سرشناس تئاتر کشور در کیش رحل اقامت گزیده ولی قائل به این موضوع هستم تا به حال از حضور ایشان در جزیره کیش بهره کافی برده نشده است. روز گذشته آقای انصاری لاری در حرکتی شایسته حضوراً به ملاقات ایشان رفته و ساعتی را همراه و هم‌کلام با این سرمایه هنری کشور گذارانده‌اند.

همانطور که در یادداشت‌های گذشته‌ام موکداً بیان داشته‌ام هنرمندان به‌عنوان یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌توانند بهترین مسیرها را برای مسئولین در راستای ایجاد تحول در جامعه راهنما باشند. و به جای آنکه هنرمندان پشت درهای بسته اتاق مدیران قرار گیرند این مدیرانند که باید رو به سوی آنها کرده و از تجربیات و توانمندی‌های آنها یاری بجویند. این حرکت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که البته ریشه در روحیه و شخصیت والای ایشان و دیدگاه ویژه‌ای که در رابطه با هنر و هنرمندان از آن برخوردار هستند، دارد؛ در ادوار مدیران گذشته به غیر از اولین مدیرعامل‌های سازمان (به خصوص آقای مهندس یزدان‌پناه) بی‌سابقه بوده است.

امروز با تمام سختی‌ها و محدودیت‌هایی که ممکن است در کشور وجود داشته باشد که تا حدودی جزیره زیبای کیش را نیز متاثر از خود کرده است همه و به‌ویژه مسئولین باید دنبال راه‌کارهای جدی برای برون رفت از مشکلات باشند. در جزیره کیش که بعد گردشگری، خود بستر ساز رونق اقتصادی نیز می‌تواند قلمداد شود، هنر یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری تلقی می‌شود و خود، جذابیت‌های گردشگری کیش را می‌تواند چند برابر نماید.

به نوبه خودم اول از نگاه خاص ایشان به مقوله هنر و هنرمندان تشکر می‌کنم سپس تقاضا دارم این رویه را (اگرچه اذعان دارم به‌عنوان یک مدیرعامل مشغله‌های فراوانی دارند) به شکل یک سنت حفظ کنند و در آخر پیشنهاد می‌دهم از فردی چون مهندس یزدانپناه که در دوره مدیریت خود یکی از اصلی‌ترین زمینه سازان ایجاد توسعه در جزیره کیش بوده است، به‌عنوان یک مشاور ( البته نه مشاور تشریفاتی که مشاور عملیاتی) استفاده نمایند.

بنده اطمینان دارم اگر آقای دکتر انصاری لاری از حضور و مشاوره این افراد متخصص و محبوب برای بوجود آوردن اتاق فکر در حوزه‌های مختلف استفاده کند، هرچه بهتر و سریع‌تر بر محدودیت‌های حال حاضر فایق آمده و اینگونه می‌تواند محبوبیت خود را در بین ساکنین کیش حتی بعد از دوران تصدی مدیریتشان هرچه بیشتر حفظ نمایند.

از منتقدان شرایط حاضر به‌ویژه در بین اصحاب رسانه نیز تقاضا می‌کنم در کنار هر انتقادی ( حتی اگر نقطه قوت ها را نمی‌بینید) منصفانه، راه کار عملیاتی ارائه دهید که اگر بدون راه کار عقلانی و عملیاتی از یک سیستم انتقاد کنیم در واقع تنها به تخریب و سیاه‌نمایی پرداخته‌ایم و به مثابه آنست که کشتی‌ای را که در آن نشسته‌ایم  سوراخ می‌کنیم که از آن انتفاعی برای هیچ کس حاصل نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12099
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. انصاری فقط دنبال همین گارهای سیاسی هست.جشنواره تعطیله بنده خدا..مدیرهای پیر و شیرازی ته خط

  2. آقای نویسنده متن،روزمه شون برای همه مشخص است.