• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افزایش اختیارات اداره مالیاتی کیش/ تمامی امور مالیاتی در جزیره انجام خواهد شد

  • کد خبر : 10084
  • 27 اسفند 1396 - 10:45
افزایش اختیارات اداره مالیاتی کیش/ تمامی امور مالیاتی در جزیره انجام خواهد شد

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: در راستای افزایش خدمات به فعالان اقتصادی کیش اداره مالیاتی کیش از رئیس گروه مالیاتی به رئیس امور مالیاتی ارتقاء یافت.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، شاکر رضا مریدی از تفویض برخی اختیارات به اداره امور مالیاتی کیش خبر داد و اظهار کرد: در راستای افزایش ارائه خدمات به فعالان اقتصادی اداره مالیاتی کیش از رئیس گروه مالیاتی به رئیس امور مالیاتی ارتقاء یافت تا امکان تفویض برخی اختیارات به رئیس این اداره فراهم شود.

وی افزود: برخی امور مالیاتی به ویژه موارد مربوط به ارزش افزوده در مرکز استان صورت می پذیرفت و فعالان اقتصادی را با مشکلاتی روبرو کرده بود که در راستای افزایش ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به فعالان اقتصادی با ارتقاء جایگاه، این خدمات در کیش انجام می شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با بیان اینکه در چارت سازمانی وجود نماینده هیئت حل اختلاف در اداره مالیاتی کیش پیش بینی نشده بود و فعالان اقتصادی جزیره در صورت بروز اختلاف باید به بندرعباس مراجعه می کردند با پیگیری های صورت گرفته ردیف سازمانی هیئت های حل اختلاف مالیاتی از تهران اخذ شد و در اردیبهشت ماه با نیروی ثابت در خدمت فعالان اقتصادی خواهیم بود.

وی همچنین از خرید ساختمان جدید و مناسب برای اداره امور مالیاتی کیش مقابل بازار پردیس یک خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت بهره برداری از این مکان آغاز می شود.

مریدی با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی در گذشته و قبل از سال ۱۳۹۰ در مناطق آزاد تنها با دریافت مجوز فعالیت اقتصادی فعالان امکان پذیر بود اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه که از سال ۹۰ تا ۹۴ ادامه داشت و در سال ۹۵ نیز تمدید شد فعالان اقتصادی مکلف به تسلیم اظهار نامه مالیاتی شدند که برخی از فعالان اقتصادی به ویژه از سال ۹۰ تا ۹۳ به دلایل مختلف نتوانستند اظهار نامه های مالیاتی خود را تسلیم کنند که این تعداد از مشمولان با مشکلاتی مواجه شده و پرونده برای آنان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی لایحه ای تنظیم و از سوی هئیت دولت به مجلس تقدیم شده است که در صورت تصویب شدن از سوی مجلس، فعالان اقتصادی که از سال ۹۰ تا ۹۳ دارای پرونده هستند مشمول بخشیدگی شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، فعالان اقتصادی که اظهار نامه های خود را تسلیم نکرده اند بر اساس قانون مالیات های مستقیم که از سال ۹۵ لازم الاجرا شده است مکلف به تسلیم اظهار نامه و پلمپ دفاتر مالیاتی هستند می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه و با پیش ثبت نام کد کاربری و رمز عبور دریافت کرده و با استفاده از سامانه کد اقتصادی خود را دریافت کرده و سپس با مراجعه به بخش اظهار نامه مالیاتی به صورت الکترونیکی و بدون پرداخت هر گونه هزینه ای اقدام به پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود کنند.

وی با اعلام آمادگی از ارائه راهنمایی و مشاوره توسط کارشناسان اداره امور مالیاتی به فعالان اقتصادی افزود: در صورت ایجاد درگاه اینترنتی و سیستم های رایانه ای، اداره امور مالیاتی کیش آمادگی دارد به صورت کاملا رایگان به شهروندان و فعالان اقتصادی خدمات و آموزش های لازم جهت انجام تکالیف مالیاتی را ارائه دهد.

مریدی با اشاره به اینکه فلسفه مناطق آزاد استفاده از معافیت مالیاتی است شرط استفاده از معافیت را انجام تکالیف مالیاتی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی ملکف به تسلیم اظهار نامه همراه با پلمپ دفاتر سال ۹۷ هستند افزود: آن دسته از مؤدیان مالیاتی که هنور اظهار نامه خود را تسلیم نکرده اند تا پایان وقت اداری ۲۷ اسفند ۹۶ و در صورت تمدید تا شروع اولین روز کاری سال ۹۷ ( ۵ فروردین ) مهلت دارند تا به تکالیف مالیاتی خود عمل کنند و در صورت انجام ندادن تکالیف مالیاتی علاوه بر اینکه مشمول پرداخت مالیات می شوند مکلف به پرداخت جریمه نیز هستند.

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی در هر سال مالیاتی که تکالیف خود را انجام نداده باشند تنها مشمول پرداخت مالیات در همان سال شده و امکان استفاده از معافیت مالیاتی در سال مالی یاد شده را از دست می دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان با بیان اینکه براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم فعالان اقتصادی برای معافیت از مالیات باید اظهار نامه تسلیم کنند و در صورت عدم تسلیم مشمول مالیات و جریمه می شوند ادامه داد: اشخاص حقیقی در صورت تسلیم اظهار نامه و انجام تکالیف با مساعدت های امور مالیاتی کیش از بخشودگی جرائم قابل بخشش برخوردار می شوند و برای اشخاص حقوقی نیز به دلیل محدودیت های قانونی موجود در خصوص بخشش های مالیاتی، مساعدت های لازم تا حد امکان صورت می گیرد.

وی با تقدیر از اطلاع رسانی مناسب رسانه ها در سال گذشته برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی به شهروندان و فعالان اقتصادی گفت: با همکاری خوبی که اصحاب رسانه با اداره امور مالیاتی داشتند و اطلاع رسانی های مناسب نسبت به سال قبل با رشد ۱۰۵ درصدی تسلیم اظهار نامه استان هرمزگان حائز رتبه برتر کشوری شد.

شاکر رضا مریدی مدیرکل استان هرمزگان با تقدیر از حمایت ها و همکاری های دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر همکاری سازمان و به ویژه دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان نبود نمی توانستیم به سرعت این موارد را پیگیری و نهایی کنیم.

گفتنی است این نشست خبری با حضور شاکر رضا مریدی مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان، ایرج شرف زاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید رضا منتظری رئیس اداره امور مالیاتی جزیره و خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10084
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.